maandag 31 december 2012

Gelato stiften

Gelato stiften lijkt wel 'lippenstift', je draait aan het dopje
en de stift komt naar boven.
Het werken met gelato stiften kan op verschillende manieren
zoals we die al kennen van distress inkt enz.
Gelato stiften kun je met een beetje water mengen op je craftsheet
en het werkt aquarel achtig op je papier.
Deze techniek is toegepast op de tag:

De tag eerst embossen met een embossingmal.,
3 kleuren gelato stiften aanbrengen direct op de tag, met de donkere kleur onderaan beginnen
 dan zo door werken tot bovenaan de lichtste kleur is aangebracht.
Je kunt nu kiezen met je vingers werken of met een kwast (met wat water)
Ik heb hier met mijn vingers de kleuren in elkaar geblendeerd,
de bloemen en blaadjes zijn met archival inkt gestempel en.daarna met de
 gelato stift in het midden de kleur aangebracht,
met een nat penseel de kleur vanuit het midden naar de buitenkant uitgesmeerd.
 ik vond het midden te licht daar ging ik weer overheen met
de stift nu iets dikker aan gebracht en met mijn natte
 penseel weer vanuit het midden uitgesmeerd. 
Bloemen en blaadjes uitgeknipt en afwisselend met 3d tape opgeplakt.
Dit is leuk om mee te werken super simpel en snel een achtergrond in te kleuren voor een art-journal.

De volgende tag zijn de gelato stiften rechtstreeks op de stempel aangebracht en van een afstand licht besproeid met water, dit oogt heel aquarel achtig op de tag.
Met gelato stift en een waterbrush wat bij gewerkt., de kleuren blijven transparant.
Achtergond is met distress inkt tumbled glass bewerkt.

Creatieve groetjes, Carla

Geen opmerkingen: