dinsdag 4 oktober 2011

Lantaarntjes



Lantaarntje uitgestanst met de spiksplinternieuwe MD. lantaarn stans, deze lantaarn heb ik in vintagestijl opgemaakt met dezelfde foto's die ik heb gebruikt voor mijn vintage kaarten.
Bij deze lantaarn is bij alle deurtjes het bovenste gedeelte in de deur weg gesneden,daarna heb ik alle deurtjes dichtgeplakt en daarover heen de foto's geplakt.
De bovenkant wou ik iets bol hebben staan en dat luktte niet goed wanneer ik de bogen zo naar elkaar toe trek, heb toen eerst een kleine cirkeltje geponst en daarop de punten van de bogen geplakt afgedekt op de top met een metalen bloem uit de Tim Holz collectie.
Aan de buitenkant de hoeken verstevigt en naar beneden door laten lopen, toen schuin afgeknipt en had de lantaarn in eens pootjes hihihihi...
De derde foto laat zien hoe ik de lantaarn heb opgebouwd
Voor de bodem heb ik 2 vierkantjes gesneden van 8x8 cm, rondom 1 cm gerild.

Er onstaat in de hoeken een vierkantje, die weg snijden.

Daarna de hoeken schuin afknippen - de randen omhoog vouwen - de vier delen van de lantaarn aan de bodem vastplakken.
De 2e 'bodem' heb ik boven in de lantaarn gebruikt voor de stevigheid, dit vierkantje anderom in de lantaarnje plakken (de randen naar beneden vouwen en plakken)

Tweede lantaarn.
In gebroken wit uitgevoerd 3 deuren dicht geplakt 1 deur open laten.
Er hoort nog een 'neppertje' waxinelichtje in de lantaarn te zitten maar die had ik niet bij de hand.


Kerstroos gemaakt met Crealies bloemenstansjes en het hart met een pons van bloemstampers.
Hulstblaadjes en takken eronder geplakt.
De werkwijze is precies hetzelfde als de bronskleurige lantaarn, en wederom heb ik boven in ook een 'bodem' ingeplakt - is alles in elkaar gezet kun je naar hartelust gaan versieren.
Het wordt knutselweer ga morgen dus eerst papier inslaan.

Fijne avond en groetjes allemaal,
Carla

4 opmerkingen:

liszha zei

Wat een kunstwerkjes. Vooral de vintage vind ik prachtig!!!!

Lenet zei

helemaal geweldig zeg!!

corryskaart zei

hoi carla
wat een pracht van een lantaarns en wat zal je de veel werk aan hebben gehad,maar erg leuk om naar te kijken
groetjes van corry

Gea zei

Beste Carla.
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en nog vele gezonde jaren toegewenst.
Groetjes van Gea.
www.komoptegenkanker.nl