dinsdag 20 september 2011

Stansjes en tag swap







Nieuwe swap bij de nederlandse swappers dit keer stansjes en tag swap.
Minstens 10 verschillende stansjes en een tag á la Tim Holz.
Mijn maatje is Corry,  die was me toch supersnel met versturen van de stansjes en tag.
Bovenstaande schattige tag heeft Corry gestuurd met een kleine labeltje er achter waar ze een berichtje op geschreven heeft.
Kijk eens wat Corry mij heeft toegestuurd.......ONGELOOFLIJK, ik kan jaren voort , ik maak alleen kaarten als het moet of op bestelling.
Corry is een kaartenmaakster bij uitstek dat merk je wel en ze heeft nog veel meer stansjes schreef ze.

ONTZETTEND bedankt Corry/

Mijn Tag
En dit is mijn tag die ik naar Corry heb verstuurd, hoop dat ze het mooi vindt hihihiii.
Heb heerlijk zitten kliederen met inkt, embossingpoeder enz.
De tag heb ik zelf gesneden eerst uit crème kleurig cardstock en daarna op karton geplakt en uitgesneden dan heb ik een stevige ondergrond om op te werken.
Op het crème kleurig cardstock heb ik een grote stempel gebruikt - geen idee welk merk dat is -
 met zwarte stazon inkt erop gestempeld
Op laten drogen en aan het werk geweest met sponsjes en distress inkt daarna de tag verder aangekleed.


Close-ups van de tag

onderaan een libelle bedeltje opgehangen met parel en zilverkleurige kraal.
Op de tag een rand gestempeld met  bruine stazon inkt.

Op de stempelafdruk het woord ' beauty ' een micablokje opgeplakt met Glossy accents lijm deze droogt geheel transparant op, een beetje Glossy op het micablokje doen en daarna voorzichtig heen en weer schuiven op het woord (wel binnen de lijntjes van het woord blijven)
Je kunt duidelijk zien dat de lijm zich geleidelijk verdeelt over het blokje doordat je schuift komen  er geen luchtbelletjes onder te zitten en vast is vast.
De vogelkooi uitgestanst uit stukje grungeboard en behandeld met oud goudkleurig embossingpoeder, witte inktblokje en licht opschuren voor een oude look.
Boven en onderaan 3d foamblokje eronder geplaatst komt de kooi iets los van de ondergrond en kan het vogeltje er onder geplakt worden.
Het vogeltje eerst beplakt met restje dessinpapier daarna meerdere  malen met extra dik claer embossingpoeder behandeld bij gebrek aan crackle paint.


De bloemen zijn zelf gemaakt met Crealies bloemenstansjes, de Tim Holz bloemen zijn erg groot om nog op de tag te plakken terwijl het kooitje er ook nog op moest.
Voor elke bloem drie bloemblaadjes gestanst en 2 meeldraad ponsjes, licht besproeid met inkt en water en daarna de bloemblaadjes en meeldraden een voor een in elkaar draaien en een nacht laten drogen aan de lucht. Na drogen alles open vouwen en met een sponsje en bruine inkt de randen bewerken, op elkaar plakken met een beetje lijm in het midden als laatste de 2 meeldraden erin plakken met in het midden een kleine plakpareltje.
Lijkt bewerkelijk maar als je eenmaal de slag te pakken hebt wil je niet anders meer dan zelf bloemen maken en zoek je naar  'nog meer bloemen zelf maken" dan is youtube bezoeken een must.

 

Rechts boven het kooitje een label  vast geplakt met de tekst :
'It's the Art of living to make every day special '.
Een clip op de label maakt het helemaal af.
Op de punt van de kooi bindtouw doorheen getrokken en door een gat in de tag bovenaan een lus gemaakt met een pin er door heen, onderaan een roosje met blaadjes.

En dit verzonden naar Corry

                    Een voorbeeld van een rozet en bloem gemaakt met de TH-stanzen.

Veel plezier ermee Corry dit was errug leuk om te doen.

Als de tag klaar is troep nog opruimen.......


                 
Have a nice day.

Groetjes
Carla
                                         








                                     

3 opmerkingen:

corryskaart zei

goeiemorgen carla
wat een geweldig mooie swap stuurde je naar mij waar ik reuze blij mee bent,je bent voor mij een echte kunstenares!zoveel mooie en leuke dingen die ik van je kreeg,GEWELDIG!
en je tag hangt in mijn hobbykamer maar je hebt het duidelijk en mooi uitgelegd hoe je alles hebt gemaakt!
dus duizend maal dank en een fijne dag!
lieve groet van corry

Christa zei

Hoi Carla , ik heb hem gevonden !! Wat een gave tag heb je gemaakt , zeg. Met heel veel mooie technieken. En wat hebben jullie elkaar veel stansjes gestuurd over en weer....zitten hele leuke tussen. Leuk he , dat swappen !! Creatieve groetjes van Christa.

Unknown zei

Dank je wel Christa, vindt tof van je dat je mijn blog hebt bezocht.
En een reactie achter gelaten, altijd leuk om te lezen.